SURFMORE’s

Handelsbetingelser

 

Returnering

Sidst opdateret d. 3. Oktober 2023

Du er altid meget velkommen til at returnere dit køb, såfremt du ikke ønsker varen alligevel.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller den medfølgende følgeseddel. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du hjælper os med at identificere dit ordre nummer gennem en af disse.Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller til pakkeshop.

Alle returneringer skal sendes til vores lageradresse.

Jeg har ikke fået hentet min pakke

Vælger du at nægte modtagelse af pakken eller undlader at hente den, fordi du har fortrudt dit køb, er det stadig dit ansvar, at vi får pakken retur indenfor returretten, ligesom vi opkræver et gebyr på 59 kr for at dække returportoen.

OBS: Behandlingstiden på returpakker er op til 10 hverdage fra vi modtager din returpakke, og pengene refunderes til det kort, der er brugt ved købet

Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:
SURFMORE ApS
Gemsevej 4, 7800 Skive – DK

Vedlæg gerne din ordre dokumenter. Dette hjælper os til at behandle returneringen hurtigere.
 
OBS: Vi håndtere ikke udgifter for returneringen. Alle returneringer skal betales af afsender.
 
Når vi har modtaget varer vil vi efterfølgende bekræfte, at de er intakt og OK. Herefter sætter vi en refundering i gang og pengene vil være tilbageført i løbet af 4-8 hverdage.
 
I højsæson skal du forvente at returnering kan tage op til 8 hverdage.

Levering inden d. 24 december 

Vi anbefaler at du bestiller din pakke i god tid, så du kan nå at modtage den inden d. 24 december. Gennem vores gode samarbejde med GLS anbefales det, at du senest bestiller d. 21. december for at være sikker på modtagelse af pakken i pakkeshop.

Fragtselskaberne er altid presset i denne periode grundet ekstra mange pakker.

Du er altid velkommen til at kontakte os eller GLS for hjælp. Vi vil altid gerne hjælpe

 

Levering og transport

Vi sender til Danmark, Sverige, Norge, Finland, samt Tyskland. Vi har fri fragt på alle bestillinger over kr. 599.

Bestillinger på under 599 DKK tillægges 39 DKK, og bliver leveret til nærmeste GLS pakkeshop/click collect. Alle forsendelser kan spores til enhver tid.

 Ordrer pakkes og afsendes indenfor to (for det meste én) hverdage. Vi tilstræber os at afsende samme dag hvis muligt.

For levering til Grønland 

Tilægges kr. 375,- (1-5 kg)

Forvent 17-25 dages leveringstid med skib.

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste GLS udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt kundeservice på  kontakt@surfmore.dk.

Der leveres varer alle ugens hverdage. Din bestilling vil blive leveret 1-3 hverdage efter modtagelse. Bemærk venligst at gennem sæsonen vil nogle leverancer været forsigtigt med få dages mellemrum. For nogle varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer. Nogle varer sendes fra fjernlager og her må forventes yderligere leveringstid. Står du i en situation og har brug for din ordre hurtigt, kontakt os venligst og få bekræftet leveringstid på det givne tidspunkt.

Dette kan være varer som bliver afsendt fra fjernlager.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere senest 12 dage efter du har opdaget manglen/fejlen. SURFMORE ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Reklamationer sendes til vores kontor og lager:

SURFMORE ApS
Gemsevej 4, 7800 Skive

kontakt@surfmore.dk

Vedlæg gerne din følgeseddel. Dette hjælper os til at behandle returneringen hurtigere.
Når vi har modtaget varer vil vi efterfølgende bekræfte, at de er intakt og OK. Herefter sætter vi en refundering i gang og pengene vil være tilbageført i løbet af 4-8 hverdage.

Vi er også mennesker og vi gør os umage med, at håndtere returneringer i løbet af kort tid. Dog er returnering en manuel proces. Forvent derfor en smule behandlingstid fra vi modtager din returnering. Vi skal nemlig igennem alle retur forsendelser manuelt.

I højsæson skal du forvente at returnering kan tage op til 8 hverdage.

 

Fortrydelsesret

Der gives 100 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
– Den føste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Varer, hvor plomberingen er brudt.
– Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
– Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
– Aviser, tidskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
– Aftaler indgået på offentlig auktion.
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

 

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Vi acceptere ikke beskadeigt emballage, indpakning eller tydelig tegn på destrueret emballage.

 

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, med mindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Ved køb af pre-orders eller særligt gældende forudbestillinger, kan der forekomme få størrelser el. mindre partier af varer. Man skal derfor forvente, at der kan forekomme situationer, hvor vi ikke har mulighed for at ombytte størrelser eller andet tilhørende i den specifikke situation.

 

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

 

Priser

Hos SURFMORE ApS tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

 

Betaling

SURFMORE ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro, Viabill, MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når ordren igangsættes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

 

Klagemuligheder

Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her.
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@surfmore.dk